Kalorijska vrijednost zobene kaše

Ova drevna supernamirnica u sebi skriva mnogobrojne tijelu neophodne dragocjenosti zbog kojih bi se, da o njima više znamo, vjerojatno mnogo češće nalazila u tanjuru. Bogatstvo vlakana, željeza, kalcija, ali i B i E vitamina, kao i omega-3 i drugih aminokiselina, zobenu kašu čine najzdravijom cjelovitom žitaricom. Kako se, u toku probave, nešto dulje zadržava u želucu, daje osjećaj sitosti, ali i izaziva sporije lučenje inzulina čime produljuje svoju energetsku vrijednost gotovo na čitav dan, te možda najvažnije, sprečava rizik od nastanka dijabetesa.

Pozitivni učinci zobi na organizam

Niske razine natrija snižavaju krvni tlak štiteći srce i krvožilni sustav, a sposobnost da na sebe veže masti u crijevima smanjuju razine lošeg kolesterola uravnotežujući ga s onim dobrim. Zbog svih navedenih kvaliteta, zobena kaša pogodna je za sve dobne skupine, a osobito se preporuča sportašima i ljudima s prekomjernom tjelesnom težinom. Ovima prvima jer je jedan od najboljih, ako ne i najbolji izvor ugljikohidrata, drugima pak zbog zasitnosti i niske kalorijske vrijednosti. Primjera radi, u 100 grama kuhane zobene kaše nalazi se svega 145 kalorija, u kojima se skriva 15% masti, ostatak otpada na proteine i ugljikohidrate. Ista količina začinjena voćem ima tek 45 kalorija više, a broj kalorija porast će tek za kalorijsku vrijednost količine meda, mlijeka, vrhnja, šećera ili s čim ćete je već, po ukusu, kombinirati.

Kako pripremiti zob

Ukoliko je do sada nikada niste pripremali, pri kupnji birajte organsku i onu originalnu bez dodatnih soli i aditiva. Skuhati ju možete tako da 5 žlica kaše prokuhate oko pet minuta u pola litre vode te pustite da odstoji sastrane dok ne upije svu tekućinu. Možete ju također skuhati i u mlijeku, a čime ćete ju potom začiniti vaš je osobni izbor. Kakao, jogurt, korica naranče ili limuna, svježe sezonsko voće, cimet… izbor je uistinu golem, i osim što kombinacijom osigurava da od istog doručka svakog jutra zapravo imate posve novi, može biti i zgodan međuobrok, ili lagana večera.

Oprez je jedino potreban kod ljudi koji boluju od celijaklije. Zob naime sadrži gluten. A ukoliko bas vaš ništa od napisanog nije bar malčice uvjerilo da je uvrstite u prehranu, njezine kvalitete možete isprobavati i na neke druge načine kao što su domaći kozmetički pripravci, poput maski, kupki, pilinga ili pak kao sredstvo za čišćenje doma jer je, uz sodu bikarbonu, jednako efektna u uklanjanju neugodnih mirisa. Za koji god se od spomenutih prijedloga, uz doručak, odlučili, jedno je sigurno – superžitarica ne može razočarati.